Sköna sidor Svarta Skaftö

Idag fann jag, trots förkylning, sömnbrist och Tour de Ski, tydlig inspiration i skrivandet. Var jag hämtade den ifrån har jag ingen aning om, den bara fanns där. Tacksam över detta skrev jag på.
När jag summerar dagens idoga tangenttryckande räknar jag till exakt elva skrivna manussidor i Svarta Skaftös historiska värld, placerad exakt i år 1869.
Faktum är att det kan ha blivit nästan hela det kapitel jag ville påbörja, från start till mål så att säga.
Med lite tur och utan störande väsen i huset kanske jag kan få en hel natts efterlängtad och ostörd vila. Det vore guld värt. (Men jag tror inte att det blir så, är luttrad efter månader av störd sömn. För som ni alla vet: Huset vinner alltid!)

Vi hörs snart igen (med årets första intervju, som verkligen kan bli udda).

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

