Vad har jag gett mig in på?

Kontrast 2012 närmar sig.

Det är ett konvent för fantasy-, science fiction- och skräck … Nej, jag ändrar mig. Det är ett konvent för älskare av god litteratur. Punkt slut.

Arrangörerna ifråga har imponerande nog lyckats bjuda in bland annat Joe Abercrombie som hedersgäst. Joe Abercrombie är den pojkskolscharmige britten som skriver så brutal, realistisk och mörk fantasy i form av den underhållande trilogin The First Law, i form av utmärkta Best Served Cold, i form av den av mig hittills olästa The Heroes och i form av den ännu icke utgivna A Red Country.
Till denna dystra bild bör läggas att det är skrivet på ett förbannat underhållande och roligt sätt.
Om detta, det vill säga Abercrombies The First Law, ska jag och några till dryfta i ett annat forum än min egen blogg, vilket skall bli synnerligen spännande.

Ja, just det, tackar som frågar: Mitt ryggskott är kvar, men jag ska till naprapaten imorgon. Äntligen!

PS: En liten bonus. Jag kan inte undanhålla er herr Abercrombies egen beskrivning av vad Best Served Cold handlar om i det här Youtube-klippet.

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

