En liten fråga om mitt namn

Kom på en sak.

Jag har ju haft en större tanke på att använda mitt namn på lite olika sätt, beroende på vilken genre jag skriver i.
Så här menar jag:
När jag skriver fantastik (skräck, fantasy, science fiction) tänkte jag använda mig av författarnamnet T Stefan Hagel.
När jag skriver för barn hade jag tänkt mig T S Hagel.
När jag skriver i övriga genrer tänkte jag mig Stefan Hagel.

Men efter att ha fått ett påpekande att det ser lite ”konstigt” ut med ett T före Stefan Hagel så kanske jag måste tänka om. T:et står för mitt andranamn, som i äldre traditionell anda i många fall skrivs före själva tilltalsnamnet. Det är troligen ett bruk som är på väg ur tiden, men det lever åtminstone med mig och mina syskon.

Så, vad tycker ni? Ser det konstigt ut? Ska jag tänka om eller stå på mig?

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

