En sång för George R R Martin

Kan inte undanhålla er den här sången, som är en vädjan till den gode George R R Martin att skriva snabbare. Eller rättare sagt, att bli klar med del sex och serien i sin helhet kvickare.

Tack Adam Whitehead på The Wertzone, en sajt jag droppar in på ibland. Det var där jag fann Youtube-klippet.

Till herr Martins försvar har det (hittills) varit värt besväret och den lååååååååånga väntan.
Lägg därtill att A Dance with Dragons prisades av Locus Magazine i mitten av juni. Bara en sån sak :).

2012 Locus Awards Winners

Fantasy Novel

  • A Dance with Dragons, George R.R. Martin (har jag läst två gånger) – vinnare!
  • Snuff, Terry Pratchett (vill jag kanske läsa någon gång) – nominerad!
  • The Wise Man’s Fear, Patrick Rothfuss (finns på biblioteket) – nominerad!

Science Fiction Novel

  • Embassytown, China Miéville (finns att låna på det lokala biblioteket) – vinnare!
  • Leviathan Wakes, James S. A. Corey (finns i min bokhylla) – nominerad!
  • 11/22/63, Stephen King (vet jag inte om jag vill/orkar läsa) – nominerad!

First Novel

  • The Night Circus, Erin Morgenstern (kanske finns på biblioteket) – vinnare!
  • Ready Player One, Ernest Cline (har jag aldrig hört talas om) – nominerad!
  • God’s War, Kameron Hurley (har jag hört talas om) – nominerad!

Young Adult Book

  • The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making, Catherynne M. Valente (mycket bra författare, vars titel ovan måste vara en av de bästa någonsin) – vinnare!
  • Planesrunner, Ian McDonald (vill läsa en Ian McDonald någon gång) – nominerad!
  • Akata Witch, Nnedi Okorafor (vill läsa en Nnedi Okorafor någon gång) – nominerad!
Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

2 thoughts on “En sång för George R R Martin”

Kommentera

