Böcker man borde ha läst före Kontrast 2012

Kontrast 2012 är redan i oktober. Hjälp!
Ett kul hjälp, men ändå. Angenämt. Spännande. (För) nära.

Samtidigt är det så många böcker jag känner att jag måste ha läst. Eller måste. Bör ha läst, helt enkelt.

För visst är det väl läge att läsa:

  • Eld, av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
  • Slaktare små, av Erik Granström
  • Eldfloder, De två odjuren och Sår, av Elin Holmerin
  • The Heroes, av Joe Abercrombie

Ja, det räcker säkert till och blir över med den lilla högen, för jag vet inte hur jag ska få tiden att räcka till alla de sidorna och kapitlen. Men försöka läsa ut allt det där, det tänker jag. Före dess måste jag bara läsa ut Steven Eriksons House of Chains (del fyra i Malazan-serien).

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

