Visste ni att …

… Karin Tidbecks Vem är Arvid Pekon? ska bli en polsk kortfilm?
Det gjorde absolut inte jag.
Halkade in på författarens egen blogg och noterade faktum.

Sedan har jag försökt få fatt i novellsamlingen i ett par års tid, utan att ha lyckats, men nu koncentrerar jag mig på Tidbecks roman Amatka istället. Den är inte så lång den heller, så den bör kunna läsas inom kort. (Har tjuvtittat i den, och den verkar lovande. Har förstått att författaren är en säker stilist med språkkänsla, så mina krav är extremt höga, måste jag medge.)
Såg förresten Karin Tidbeck på Kontrast i Uppsala, men vågade inte närma mig henne. Hade ju redan köpt boken på Bokmässan och hade den inte med mig för henne att signera, så vem är väl lilla jag att säga hej till en såpass känd person?

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

