Spektakulär recension

Ja, ursäkta ordvitsen, men när jag är feberkrasslig och förkyld så får jag skoja till det. Faktiskt.
Det är alltså Spektakulärt – hemsidan där det skrivs om svensk och nordisk science fiction, fantasy och skräck, film, litteratur, teater och serier – jag syftar på. Där dök det upp en, om jag får skriva det själv, och det får jag, positiv recension av Fred så gyllene dagen efter min födelsedag. En rätt hygglig present till mig, mitt ego och mitt humör.
Ja, så här lyder ett recensionsutdrag av Spektakulärts omdöme (observera att recensionen i stort innehåller SPOILERS):

Fred så gyllene är en riktigt bra fantasybok – här finns magi, hat och kärlek, spänning, myt och saga. Boken är genomtänkt och välskriven med en handling som väver in läsaren i historien på ett bra sätt. Stefan Hagel verkar erfaren inom genren, så det är slående att detta är hans debutroman. Mycket läsvärd.

Undrentide Förlag har för övrigt fått in flera finfina recensioner på några av de utgivna böckerna. Se bara här.

Ett pyttelitet PS. Nu har Adlibris fått in ett nytt gäng Fred så gyllene igen, efter att ha sålt slut på den förra laddningen. Så det är bara att fortsätta att beställa och köpa! Just sayin’.

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

2 thoughts on “Spektakulär recension”

    1. Hihi!
      Då föreslår jag att du sparar några slantar till hösten och köper både del ett och del två av min serie En saga om sorg.
      Det hade inte gjort nåt. Alls. 🙂
      PS: Fast du får givetvis köpa del ett – Fred så gyllene – tidigare också. Om du vill …

Kommentera

