Uppmuntrande förlagsord

Varje gång jag öppnar min privata mejlkorg och får se ett brev från Undrentide Förlags Elin Holmerin, så blir jag glad.
Så också den här helgen.
För både jag och förläggaren och omslagsmakaren vill förstås skapa en så bra slutprodukt som möjligt. Jag pratar om, i mitt fall, Flammor av vrede. I vår tidigare kommunikation har Förlags-Elin haft synpunkter på det första kapitlet. Relevanta synpunkter, så jag skrev och klippte om hela kapitlet. I slutändan blev resultatet i praktiken två kapitel.
Allt blev bättre av detta, tyckte jag. Det tyckte, vågar jag påstå, förlaget också:

Älskar det nya inledningskapitlet! Första stycket och man är fast.

– Elin Holmerin, Undrentide Förlag

Gott mos, med andra ord.

Det som väntar härnäst för min del är att jag ska få Flammor av vrede-manuset i retur en sista gång (i PDF-form). I det ska jag leta stavfel, skräp och annat errata, således.
När det är rättat och klart från mitt håll, så är faktiskt själva skrivdelen över för min del. Appendixet är färdigt, tackbrevet likaså. Baksidestexten vet ni redan om, den finns ju lite överallt (på Undrentide Förlag, på min egen hemsida, på Adlibris, Bokus och på fler hemsidor ändå).
Därmed är det väl bara för mig att ge mig i kast med del tre, eller hur? Den har arbetsnamnet Röd grynings ankomst, bara så att ni vet, och jag har skrivit klart råversioner av prologen, kapitel ett (som kräver lite förändringar/förbättringar) och kapitel sex. Ytterligare en handfull kapitel är påbörjade eller halvklara. Känns ganska bra.
Plus att jag har en mycket bra koll på upplägget av del tre.

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

1 thought on “Uppmuntrande förlagsord”

Kommentera

