Goa serier att se fram emot, eller?

Ursäkta bloggfrånvaron för närvarande. Är mitt i slutskedet av korrekturpetandet av Flammor av vrede, något som får förstatjing av (förhoppningsvis) förståeliga skäl.

Boken släpps ju den 30 september, så jag har inte lång tid på mig att skicka min lista med errata till förlaget. Men lugn bara, jag hinner. Ligger helt okej till.

Ändå har jag tydligen haft tid att spana in diverse trailers på TV-serier som kommer nu under hösten.
En glad överraskning som Kanal 5 bjuder på (nåja, det kostar ju antingen man betalar avgift för nätet eller TV-licens) Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. i oktober månad. Vilket är rätt snart. En serie vars trailer verkar lovande, tycker jag:

Och ni har väl inte missat att 5:an redan dragit igång en ny säsong av Arrow, som jag för övrigt gillar skarpt.

Nu i september börjar TV6 visa sf-serien Defiance, som jag redan har spanat in fyra-fem avsnitt av. Helt okej underhållning, som då och då glimtar till med stora frågor som rasism, utanförskap, lojalitet och vänskap.

Sedan inväntar jag Sleepy Hollow med viss spänning. Den har USA-premiär om fjorton dar (16 september).

Och vem vet, kanske blir The Tomorrow People nåt att ha? Kommer inte bli mitt förstaval ifall jag vill se nåt, men ett eller annat avsnitt ger jag det säkert.

Nå, det blir lite att titta på för er, mellan Flammor av vrede-kapitlen då, menar jag :).

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

