Nytt jobb – på hemmaplan

Japp, nu har jag lämnat tidningsjobbet i Vänersborg för en ny utmaning hemma i Uddevalla. Ska bli spännande. Visst, det är samma arbetsuppgifter och samma arbetstider, men det är gångavstånd hem, jag slipper månadskort i kollektivtrafiken (en bit över 1 000 kronor numera) och jag inbillar mig att jag känner kommunen lite bättre. Dessutom är vi två heltidsjournalister på min nya arbetsplats – ja, den blir ny först imorgon, det är då jag gör min första arbetsdag – vilket vi inte var i Vänersborg. Tror att det kan underlätta och reducera stressnivåernas stundom rödglödgade nivåer.
Nå, jag önskar mig själv lycka till.

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

