Röda dagars hämnd

Hej igen!
Ja, tack vare en författarfika och ett efterföljande samtal med Maria H Stanke, så är det numera bestämt att min arbetstitel för En saga om sorgs tredje del, Röd grynings ankomst, förblev just en sådan. Arbetstitel, alltså.
När jag sedan spånade med mina sju hjärnceller (ej förnyelsebara) och inte kunde somna, kläckte jag fram Röda dagars hämnd. Förlags-Elin är också mer tillfreds med det namnet än arbetstiteln. Själv är jag mycket nöjd.

Med andra ord. Titeln för den tredje delen är:

Röda dagars hämnd

 

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

2 thoughts on “Röda dagars hämnd”

  1. Cool titel, men finns det inte en risk att ”röda dagar” får en att tänka på röda dagar som i högtider, såsom pingst och påsk?

    1. Hej!
      Ah. Njae, jag vet inte. Har inte gjort den kopplingen själv, måste jag erkänna. Jag tänkte mig en mer allegorisk koppling till blod och annat som har kopplingar till hämndsymboliken.
      Men visst, den kopplingen kanske görs, även om det inte finns påsk och annat i En saga om sorgs värld. Fast då får jag och förlaget leva med det, antar jag.

      Tack för senast, förresten. Trevligt att ses. Och kul att se att du har blivit intervjuad i Fenix.

Kommentera

