Trevlig midsommar, gott folk!

Ni kanske har undrat lite om min tämligen långvariga frånvaro här. Eller inte. I vilket fall som helst kan jag berätta att jag försöker lära mig att leva med, och anpassa mig till, ett liv som utbränd. Inte för att jag tänker förbli utbränd, jag ska tillbaka till en fungerande tillvaro, men just nu är det som det är. Sjukskriven och med stora sömnproblem och, bland annat, svårigheter att tackla skriven text. D.v.s. det omfattande nyskrivnings- och redigeringsarbetet av del tre, ”Röda dagars hämnd”, går sådär just nu. Fast jag vet hur jag vill ha det, det vet jag. Vilket känns bra.
Poängen är emellertid att det kan hända att det dröjer lite längre att bli klar än vad som annars kunde ha varit fallet.

Nå, nog om det, jag ska försöka hålla er alla uppdaterade hur min skrivargärning fortskrider. Med lite tur kommer jag att må bättre vad det lider.

Sköt nu om er och ha en underbar midsommarhelg.

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

Kommentera

