Lagerrensning på Undrentide förlag!

Undrentide förlag har en mycket prisvänlig lagerrensning, så även för mina böcker. Tio kronor! Ja, ni läste rätt. För blott och bart tio spänn kan ni köpa fantastisk litteratur.

Här är direktlänkar till mina två böcker, ”Fred så gyllene” (2012) och ”Flammor av vrede” (2013). Passa på och köp, de är väl värda sin läsupplevelse. Del tre i samma serie är tyvärr inte färdigskriven ännu (p.g.a. mitt seglivade utmattningssyndrom), men det kommer den att bli.

Bland övriga rea-titlar finns:

  • Ett pocketpaket med Anders Fagers båda böcker ”Jag såg henne idag i receptionen” och ”En man av stil och smak”. Endast 20 kronor!
  • Varia” av Charlotta Jonasson. Blott 10 kronor!
  • Eldfloder” av Elin Holmerin. Blott 10 kronor!
  • The Prince of Soul and the Lighthouse” av Fredrik Brounéus. Blott 10 kronor!

Författare: Verkligen Stefan

I första hand människa, i andra hand person, i tredje MS-sjuk. I fjärde: läskunnig, när koncentration och ork gör gemensam sak; skrivkunnig i korta, ryckiga stunder, när motorik och beröringssmärta uti fingrarna inte lägger krokben (-finger?) för mig; allt annat, när och om jag kan.

4 reaktioner till “Lagerrensning på Undrentide förlag!”

    1. Helt rätt, Reine. Min gamla rollperson i Drakar och demoner heter ju Damelon Rhygar (det känns som om du har lite inside information plus ett gott minne!).

      Fast jag tog namnet Damelon från Stephen Donaldsons krönikor om Thomas Covenant. Rhygar är jag osäker på om det är snott eller ej, det kanske är från Magnamund? Därför vågade jag inte låta min berättelses ene greve, Hans nåd Damlon av ätten Rhyger, få ett annat namn än det han fick.

      Möjligen kunde han fått rollpersonsnamnet, trots allt, utan att det hade varit konstigt eller inkräktat på andra författares verk, men jag undvek risken. Lar Kenowan, min gamla Stjärnornas krig-smugglare, har däremot ett namn jag kan använda utan hinder. Om det passar in nånstans i berättelsen.

      Undrar hur det skulle vara ifall jag lät en person i En saga om sorg-serien få namn som Kisyf Kelrots eller Fisk Vaal (med stark reservation för den sistnämndes stavning)?

      Kul med rollspelsminnen, hur som helst. Roliga tider, det där. (Förutom när jag som spelledare råkade ha ihjäl Larssons RP Dino Optonent när Larsson var hemma och åt. Händelsen gnager alltjämt på mitt samvete.)

  1. Märkligt nog kommer jag inte ihåg vad min egen rollperson i Damelons lag hette.
    Lar Kenowan är ju ett typiskt StarWars-namn så det tror jag itne passar så bra. Men det är ett bra namn och skulle lika gärna ha kunnat vara med i någon av filmerna. Kisyf Kelrots och Fizzc Waal är ju för fåniga och bra exempel på min fantasilöshet.
    Larsson heter ju Floodh numera och jag är tveksam om han kommer ihåg den incidenten. Jag kan fråga honom. Han bor bara ca 5 km från där jag bor, precis som förr fast på en annan ort. Gatorna vi bor på har dessutom namnmässigt stora likheter med de gatorna vi bodde på på den tiden.
    Jag var med och spelade Dungeons and Dragons med Sigge, Larsson/Floodh och några andra före detta Brastadbor för bara några år sedan.

    1. Nej, jag kommer tyvärr inte heller ihåg vad din RP i ”Damelons lag” hette. Fast kanske kan det bero på att du var SL en hel del, och en mycket bra sådan, bör tilläggas (och inte ett dugg fantasilös).
      Det är kul att rollspel fått lite av en renässans just nu. Även jag har ryckts med en smula, inte för att jag spelar, utan för att jag gillar att bläddra i sådana böcker. Så jag har faktiskt köpt några Dungeons & Dragons-böcker, den senaste versionen av Conan-rollspelet samt svenska Svavelvinter (från Fria ligan), lite EON och lite Drakar och Demoner Trudvang. Typ. När jag får råd ska jag försöka köpa på mig lika svenska Symbaroum också, det verkar intressant.

      Jaså, Larsson har gått och blivit en Floodh. Det är ju något ovanligare än hans förra efternamn. Du får hälsa honom så gott från mig, när ni ses.

      Ha nu en skön midsommarhelg.

      /Stefan

Lämna en kommentar