Confetti – den trevliga kongressen

I fredags var jag som sagt panelpratare på när Club Cosmos firade 60-årsjubileum med kongressen Confetti i Gamlestaden, Göteborg.
Jag var nervös inför mitt första panelframträdande någonsin, men när vi väl kom igång och pratade om det episka i fantastik (i första hand science fiction och fantasy) gick vår timme och lite till av bara farten.
När jag skriver vi så var vi fyra personer och en moderator. Jag hade äran att få sitta bredvid en av kongressens hedersgäster, John Meaney, som bland annat skrivit sf-serien Ragnarok.
Det visade sig att den brittiske författaren var en riktig gentleman och mycket trevlig att prata med. Efter paneldiskussionen språkade vi i säkert 90 minuter, inklusive ett snack med den andra hedersgästen, Caroline L Jensen (som jag ju för övrigt intervjuade här, på min blogg, för några år sedan) – som också var mycket trevlig. Alla var för övrigt just det på kongressen: trevliga.

Så även om jag var ytterst rampfeberstveksam är jag, så här i efterhand, glad att jag lät mig övertalas av Patrik Centerwall, Club Cosmos-medlem tillika utgiven på samma förlag som undertecknad, nämligen det eminenta Undrentide Förlag, att delta.
Tack, Patrik.

Tyvärr kunde jag ju inte stanna övriga dagar, men jag hade en fullt godkänd ursäkt: jag skulle hem till far och mor och fira mors födelsedag. Klockan 22.10 i fredags kväll ursäktade jag mig således för, bland annat John-Henri Holmberg och John Meaney.

Författare: Verkligen Stefan

I första hand människa, i andra hand person, i tredje MS-sjuk. I fjärde: läskunnig, när koncentration och ork gör gemensam sak; skrivkunnig i korta, ryckiga stunder, när motorik och beröringssmärta uti fingrarna inte lägger krokben (-finger?) för mig; allt annat, när och om jag kan.

Lämna en kommentar