Boken är tryckt!

Imorgon ska jag hämta ut paketet som Undrentide Förlag har skickat hem till mig. Eller hem. Till ”posten” då, det vill säga matmarknaden flera kilometer från mitt hem.
Får se ifall jag kan låna en bil och hämta dem. Som ni känner till var Fred så gyllene en tjock lunta om nästan ett kilogram. Flammor av vrede är fylligare än så, så den bör passera kilot i vikt, gissar jag.

På onsdag dyker så den första intervjun upp inför själva bokreleasen på måndag. Ska bli spännande att läsa. Ändå är man (läs: jag) minst lika orolig för hur fotot på mig blir.
Märkligt, det där, att det ska finnas kvar nervositet förklädd till fåfänga efter så här många års levnad.

Just det, ja! Från och med Flammor av vredes release, så kan jag ansöka om att bli FÖRFATTARE (med versaler, jajamän!) i enlighet med Sveriges Författarförbunds kriterier:

”Grunden för medlemskap är att man har publicerat ett omfång av två verk eller två översättningar som håller en viss kvalitet.”

Återstår att se ifall jag ska söka eller inte. Det kostar 1 700 per kalenderår för en medlem. Fast å andra sidan kanske ett medlemskap öppnar möjligheter för fler sökbara stipendier. Hm, tål att funderas på.

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

9 thoughts on “Boken är tryckt!”

  1. Kul! Jag har insett att jag måste börja lägga band på mina bokköp (”Hello, I´m Patrik and I´m a bookaholic”), men Flammor av vrede ska definitivt få följa med mig hem från Fantastika!

    1. Låter schyst!
      Bra att du vet hur du ska prioritera :).
      Nä, skämt åsido, läs vad du känner för. Sen vet jag hur det känns, det där med att det är ganska roligt att få hem böcker i paket. Lite julafton varje gång.

    1. Hej!
      Tackar. Det känns allt lite pirrigt. Trodde att jag skulle vant mig sen förra året, men icke!
      Det är en oviss känsla nu också. Hur ska den tas emot, boken? Läser någon den? (Plus den där en författare inte ska bra sig om …) Får den några trevliga recensioner?

      Njae, Undrentide Förlag ska inte dit, det är sant, men det kommer att finnas på Fantastika i Sickla (Nacka) om mindre än en månad.

      Fast jag ska till Bokmässan. Som privatperson, alltså. Och vem vet? Kanske dyker min bok upp där man minst (eller mest) anar det? Den som lever får se.

    1. Exakt. Din intuition ledde dig rätt.
      Faktum är att jag hämtade ut mina friex från Posten/Ica Kvantum i går (onsdag).
      En klart skön känsla, att skära igenom paketets tejp, rycka upp locket, dra bort emballagepapperet och lyfta upp en sprillans färsk Flammor av vrede.

      På måndag är det officiella releasedatumet, och jag gissar att jag firar med annat trevligt folk på Fantastika i oktober. Ska bli riktigt kul.
      Och i dag blev jag intervjuad i lokalradion för första gången i mitt liv. Nervöst, men alla (andra) tyckte att det gick bra.

    2. Radio måste vara jätteläskigt. Sitta och lyssna på sin egen röst… hrrrrh.

      Jag ska också på Fantastika (såklart!). Kommer man att kunna köpa boken och få den signerad där? Vore perfekt.

      Själv skriver jag på min avhandlingskappa, så inom inte allt för lång tid kommer jag också att uppleva det där paketöppnandet, om än i lite annat sammanhang. 🙂

    3. Hm, ja att lyssna på sin egen röst är … onaturligt.

      Nå, jo det är klart att den går att köpa på Fantastika. Givetvis kan jag ”kladda” i den, inga problem :).

      Oj, en avhandling. Är lite avundsjuk, faktiskt. Jag var inne på doktorandstudier för några år sedan, och sökte. Jag hade blivit antagen om jag hade haft finansieringen helt klar, vilket jag således inte hade. Otur. Sedan kom den så kallade verkligheten in i bilden, med jobb och flytt och sånt.
      Fast det är väl aldrig försent …

Kommentera

