Omslaget till Flammor av vrede

Flammor av vrede (hösten 2013)

Yes!
Så här ser alltså omslaget ut till den andra delen av min fantasyserie En saga om sorg, som (uppenbarligen) heter Flammor av vrede.
Känns fantastiskt kul att få visa upp det. Konstnär och omslagsdesigner är, precis som för Fred så gyllene-omslaget, Maria H Stanke. Vi bollade lite idéer, Maria och jag, men hon fick rätt så fria tyglar. Det jag framför allt önskade var att – och det lär låta nördigt – få behålla de gyllene bokstäverna, så att det finns en stringens mellan Fred så gyllene och Flammor av vrede. Slutresultatet blev bättre än vad jag vågade hoppas på, och som ni ser ifall ni (senare, när ni har köpt del två!) lägger böckerna sida vid sida, så är del tvås bokstäver något blekare. Delvis för att öka kontrasten mellan dem och den flammande bakgrunden, delvis för att det passar in symboliskt med vad som händer i Semarien. För Teraphens gyllene fred tycks falna alltmer …
Fred så gyllene (2012)Även bakgrunden är anpassad till bokens innehåll, som ni kommer att märka. I Fred så gyllene nämndes det trådslitna, svedda falkstandaret som svajar på omslaget.
Det här är en del av charmen med att samarbeta med sådana som förstår fantasy, omslag och innehåll – och som har känslan, kunnandet och kompetensen. Jag är glad att såväl Undrentide Förlags grundare/förläggare Elin Holmerin som omslagens mästarinna Maria Helena Stanke besitter sådana kvaliteter.
Just det, ja! Flammor av vrede kommer ut nu i höst, vilket trots allt är rätt snart. Spana även in Undrentides webbutik, förresten. En grymt cool plats på nätet. (Säger man ”cool”, numera?)

Författare: Verkligen Stefan

I första hand människa, i andra hand person, i tredje MS-sjuk. I fjärde: läskunnig, när koncentration och ork gör gemensam sak; skrivkunnig i korta, ryckiga stunder, när motorik och beröringssmärta uti fingrarna inte lägger krokben (-finger?) för mig; allt annat, när och om jag kan.

Lämna en kommentar