Beslutet är fattat …

… med viss påtryckning från trevligt folk.

Ja, jag döper mitt författar-jag till Stefan Hagel, helt enkelt. Det är enklast så. Inget T Stefan Hagel, inget T S Hagel. Bara Stefan Hagel.
Även om det inte är så bara, eller hur?

Måste återigen hylla omslaget (oj, Rooney gör nästan mål! – ja, jag följer fotbolls-EM) gjort av Maria Helena Stanke. Blir mer och mer nöjd med det för varje dag.
Med lite tur kanske jag får visa upp det här i sinom tid. Det vore trevligt.

Författare: Stefan

Författare, journalist och antropolog, intresserad av berättelsen, berättandet och det skrivna ordet. Läser, tänker och skriver en hel del.

4 thoughts on “Beslutet är fattat …”

    1. Hihi!
      Ja, jo, Hagel är nog inte så dumt som författarnamn, trots allt. Bättre än Andersson :).

      Åh, vad roligt! Fred så gyllene i ett bibliotek nära dig. Tackar för hjälpen.
      Nu ska man ju inte surfa runt i jakt på sin egen boktitel, men jag försöker lägga upp bibliotek som har min bok på den här hemsidan, och då händer det att jag går in på respektive bibliotek för att se om Fred så gyllene är utlånad eller ej. Och tänk, den är utlånad för det mesta! Jättekul.
      Så du förstår, bibliotek är viktiga grejer. Själv lånar jag böcker på mitt bibliotek (har verkligen inte långt att gå) en gång i månaden, kanske. Eller oftare.

    2. Alla -son-efternamn ska tydligen gå mot graven nu; svenskarna har uppfunnit 15000 nya efternamn bara de senaste tio åren, och det är Andersson och Johansson som ryker. Snart stöter man väl bara på det i Matrix!

      Jo, jag har ju första tjing på Fred så gyllene nu – lyxigt ^_^ Och nu har de visst köpt in ytterligare en bok jag önskat mig! Förstår inte alls längre varför jag övergav biblioteken under så många år…

    3. Oj. 15 000! Det hade jag ingen aning om. Ja, hade inte min farfars far, tror jag att det var, och hans bröder börjat använda namnet Hagel så hade vi antagligen hetat Antonsson idag.

      Bra att du ser till att biblioteken köper in lite böcker, Nike :).

Kommentera

